Cele 7 virtuti martiale

virtuti-martiale As putea defini Aikido intr-o mie de feluri, insa in final as putea sintetiza ca fiind mod de viata. Aikido este creatia maestrului japonez Morihei Ueshiba si a aparut pentru pentru prima oara ca denumire n 1942. Aikido nu este un sport, este o arta martiala care are in spate un puternic caracter filosofic, moralitatea constituind fundamentul acestei arte martiale.

Practica Aikido-ului permite uniunea fiziologicului, psihicului, mentalului si socialului, conducnd la perfectionarea personalitatii umane. Practicantul de Aikido se angajeaza pe o cale care-l conduce dincolo de limitele corpului si spiritului luate separat si la capatul careia se va regasi pe sine, mai senin si mai intelept. Scopul Aikido-ului nu consta numai in insusirea perfecta a tehnicilor de autoaparare, pentru ca tehnicile sunt doar un mijloc si nu un scop. Mai importanta pentru elev este educarea complexa, pentru ca acesta sa capete o personalitate echilibrata, naturala si puternica, astfel incat la nevoie sa poata rezolva eficient problemele ce-i apar in viata.

Cele sapte vituti martiale trebuie sa reprezinte laitmotivul fiecarui antrenament.

        Gi – Prima virtuteA lua decizia corecta, echitabila si egal proportionala. Gi este abilitatea de a lua decizii corecte cu incredere si egale fata de toti oamenii, indiferent de ce culoare, rasa, sex sau varsta sunt acestia. Importanta lui Gi este abilitatea de a lua o decizie in mod legal, cu respectarea tuturor incidentelor si corespondentelor coexistente.
        Yu – A doua virtute: A fi Curajos Yu este necesar ca practicantii sa progreseze in rang , iar abilitatile lor sa devina mai fluente bazandu-se pe reflexe. Increderea practicantilor in sine si propriile forte depinde de dezvoltarea si valorificarea lui Yu. Importanta lui Yu este data de faptul ca practicantii vor sti ca pot gestiona orice situatie care se prezinta.
        Jin – A treia virtute: A avea bunavointa, compasiune si generozitate Jin este caracterizat prin bunatatea adevarata a mintii, bunatate nepartinitoare si altruism. Este o consecinta a gandirii si are in vedere bunastarea altor oameni, si gaseste expresia in blndete, simpatie, amabilitate si compasiune, se manifesta daruind iubire dezinteresata. Tratand cu bunavointa, compasiune si generozitate pe cei slabi sau pe cei aflati in nevoie, te implici, iar acest fapt ingradeste orice tendinta de a pune accentul pe auto-interes. Aceasta virtute lucreaza impreuna cu “Gi”. Importanta lui Jin este de a preveni ignoranta si aroganta de sine.
        Rei – A patra virtute: A avea un comportamentul corect, amabilitatea si respectul Rei este reprezentat printr-un comportament corect si rezonabil acceptat de catre majoritatea oamenilor. Comportamentul corect este expresia a doua calitati umane precum amabilitatea si respectul, astfel, demnitatea umana devine o conditie de a fi demni de respect sau stima. In cazul diferentelor de cultura amabilitatea joaca un rol esential atunci cand dorim sa ne bucuram de apreciere si respect. Respectul fiind o apreciere obiectiva si impartiala in ceea ce priveste drepturile, valorile, credintele si proprietatea. Importanta lui Rei este de a invata sa avem respect pentru tot ce ne inconjoara.
        Makoto A cincea virtute: Onestitate, onoare si morala. Makato este cel mai bine descris ca fiind “practicantul trebuie sa fie onest cu cele de sine inainte de a fi onest cu altcineva”. Inselaciunea si minciuna este o acceptare a esecului si creeaza un mediu fals pentru el fapt ce nu-i va permite sa se bucure de onoare. Demnitatea morala, care caracterizeaza conduita este onoarea si dealtfel, singura autoritate morala de care se poate bucura cineva. Starea morala se poate atinge prin respectarea ansamblului de norme privind convietuirea cu respectarea primelor patru virtuti Gi, Yu, Jin si Rei, din partea oamenilor unii fata de altii si fata de colectivitate si a caror incalcare nu este sanctionata de lege, ci de opinia publica. Este o forma a constiintei sociale care reflecta si fixeaza idei, conceptii, convingeri privind comportarea individului in societate. Importanta lui Makato este acea abilitate de a face lucruri precum; o favoare acordata celui care o merita este o onoare aproape la fel de mare pentru cel care o acorda, ca si pentru cel care o primeste. Cea mai mare onoare consta in a nu te folosi de onoruri, ci in a fi considerat vrednic de ele.
        Meiyo – A sasea virtute: Succes, onoare si glorie. Aceasta virtute Meiyo apare prin utilizarea la maxim a capacitatilor pe care le posezi. Niciun succes nu te reprezinta ca practicant daca nu este insotit de onoare (Makato) si nu este deplin daca nu aduce gloria ce trebuie sa ramana un scop la care aspira orice suflet deosebit, dar la care nu se ajunge cu dorinta, ci cu capacitate, urmata de o atitudine pozitiva. Succesul nseamna a continua cand ceilalti renunta. Succesul este suma unor eforturi mici, repetate zi de zi. Succesul este o calatorie, nu o destinatie. Succesul nu nseamna absenta esecurilor; inseamna realizarea obiectivelor finale. Valoarea lui Meiyo este cautata de toti practicantii, dar este utila numai insotita de un comportament corect.
        Chungi – A saptea virtute: Devotament, loialitate si dedicare. Un act de adevarat devotament este rezultatul unei cugetari care cantareste totul si alege; o consecinta ferma si senina a unei mari dezbateri interioare. Tara unui om nu este o bucata precisa de pamant, de munti, ape, padure, este un principiu iar loialitatea fata de acest principiu ce se defineste ca patriotism. Un ingredient important in antrenament este dedicarea chiar daca vom catiga sau pierde, vom fi stiut ca am dat tot ce e mai bun din noi pentru a reusi. Pretul succesului (Meiyo) este munca grea! Aceasta virtute este temelia tuturor virtutilor.